Az igazi megoldást azonban ebben a hétköznapi szituációban is az jelentheti,
ha olyan vásárlási szokásokat vezetünk be, melyek elébe mennek a helyzet
kialakulásának.
Induljunk ki abból, hogy a gyermek számára önmagában nem
szórakoztató a nagybevásárlás.
Tömeg, rengeteg inger és azt is látja, érzékeli, hogy nem vele, hanem mással
vagyunk elfoglalva. Egy ilyen helyzetben ragyogó eszköz a figyelemfelhívásra a
hiszti. A kiinduló pont tehát az, hogy a gyermek egy idő után unatkozik.
Megoldás: feladatot kell neki adni, vagyis aktív résztvevőjévé kell tenni a
folyamatnak.
A példa elején otthonról indultunk, ahol az anya kommunikációja, viselkedése
azt sugallta a gyermeknek, hogy anya fél, anya nem akarja, hogy vele menjek.
A bevonási akció is otthon kezdődik, csak egészen más érzések közvetítése
a cél:
számítok a segítségedre, köszönöm, hogy velem leszel.
|