- Els krben zrja ki a fejbl az sszes hvatlan ember jelenltt a
helyzetbl, ne rdekelje egy kicsit sem, hogy mit szlnak s gondolnak
nrl s gyermekrl. szintn krdezem, nem mindegy? De!
- Msrszt – s vgs elkeseredsben lehet ez is vigasz - sokkal
nagyobb bajban lenne, ha gyermeke nem produkln az nfejldsnek,
az akarat- s nrvnyestsnek ezen formit. Gondoljon arra, ez
gyermeke normlis fejldsnek az egyik jellemz viselkedsmdozata!
- Termszetesen kvetkezetes nevelssel, okos korltok s hatrok
megalkotsval, elterelssel, egyezsgktssel sokat lehet enyhteni a
mr vzolt reakcik megjelensn, de van, amikor minden megelz
intzkeds ellenre mgis robban a bomba.
Visszatrve az eddig lert lethelyzethez - amikor minden
kommunikcis eszkz s vintzkeds kudarcot vall - mi is
lehet az okos megolds?
- Az ordt, hisztiz emberknket rdemes minl hamarabb eltvoltani az
adott helysznrl, hiszen vrhatan hosszabb idt vesz ignybe mire
valban megnyugszik majd, s minek hozz kznsg, ha nem muszj.
Lehet, hogy mr attl, hogy lbe kapjuk a gyermeket
s kimegynk vele a friss levegre, mr attl „szhez tr”, de lehet,
hogy az autban, vagy egy padon lve kell mg megvrnunk a hiszti
lecsengst.
- Amennyiben hadakozna kezvel, lbval rdemes lhelyzetben
hatrozottan tlelni s ezltal egy biztonsgot jelent testi kontaktusban
tudjuk megakadlyozni, hogy magban, vagy msokban krt tegyen. A
gyermekek ltalban jl reaglnak erre a korltozsra s szpen lassan –
jabb s jabb kitrsi prblkozsok utn - lenyugszanak.
- J megolds lehet a zrlat feloldsra – br nem felttlenl egy ruhz
kells kzepn-, ha a gyermek szmra vratlan helyzetet teremtnk,
pldul hirtelen felkapva futni kezdnk vele.
- Fontos, hogy amikor a gyermek tudata mr hozzfrhet, akkor
nyugodtan s rtheten magyarzzuk el neki, hogy viselkedse mirt
nem volt elfogadhat s mit vrunk el tle legkzelebb, ha vsrolni
jvnk.
|